żle odpala po wymianie rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bielinek
    Ambiente
    • 2008
    • 157

    #26
    Zamieszczone przez bradley
    mechanicznie, tzn jak jest opozniony kat to trzeba pompe przesunac blizej strony silnika, jak za wczesny to blizej chlodnicy.
    - dokładnie odwrotnie. Nie przesuwa się pompy tylko sam jej wirnik po zluzowaniu śrub koła. Robi się to za pomocą klucza 22 uważając aby jej nie zluzować.

    Do tego trzeba uważać na śruby, starsze modele mają śruby które kręci się do 20Nm a po ustawieniu kata, dokręca do finalnego momentu. Te śruby zawsze muszą być nowe!.

    W nowszych octach są śruby wielorazowego użytku które kręci sie 25 Nm.

    No i trzeba pamiętać że kąt statyczny zmienia się w funkcji temp paliwa i trzeba go sprawdzać w ustawieniach podstawowych=BS=Basic settings

    Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
    ________________________________________

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #27
      Zamieszczone przez bielinek
      Nie przesuwa się pompy tylko sam jej wirnik po zluzowaniu śrub koła. Robi się to za pomocą klucza 22 uważając aby jej nie zluzować.
      ale bradleyjuż na to odpowiadał :
      Zamieszczone przez bradley
      A co do ustawienia kata wtrysku to fakt. Dotyczy on 1Z, AHU, ALE oraz AFN. W ASV, ALH, AGR zostaje obrot kolem pompy bo sama pompa sie nie rusza.
      Zamieszczone przez bielinek
      Do tego trzeba uważać na śruby
      te które trzeba wymieniać od tych których nie trzeba różnią się zakończeniem śruby. Jedne mają stożek na końcu drugie są ścięte na płasko
      :wink:
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • julek666
        Drive
        • 2008
        • 65

        #28
        każdy mechanik mówi co innego, a ja nie mam sprzętu i wiedzy żeby zrobić to samemu. A nie chce żeby moje auto było królikiem doświadczalnym i chyba na razie tak będe jeżdził!
        Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #29
          Zamieszczone przez julek666
          każdy mechanik mówi co innego, a ja nie mam sprzętu i wiedzy żeby zrobić to samemu. A nie chce żeby moje auto było królikiem doświadczalnym i chyba na razie tak będe jeżdził!
          "Twój cyrk, Twoje małpy" :wink: :diabelski_usmiech
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • bielinek
            Ambiente
            • 2008
            • 157

            #30
            Zamieszczone przez bradley
            mechanicznie, tzn jak jest opozniony kat to trzeba pompe przesunac blizej strony silnika, jak za wczesny to blizej chlodnicy.
            wirnik w strone silnika przesuwa się by opóźnić , w strone chłodnicy aby przyspieszyć wtrysk.

            julek - dogadaj się z dobrymgrzesiem, z Rawicza chyba nie masz daleko. Widać że facet wie co mówi i raczej nie będziesz zawiedziony. Pozdr.

            Do dobrygrzeswawa: Jakie numery w etce mają scięte śruby? Ostatnio robiłem jeden rozzrz. to w aso chcieli mi sprzedac proste bo niby już nie mają tych zaostrzonych.

            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
            ________________________________________

            Komentarz

            • julek666
              Drive
              • 2008
              • 65

              #31
              ja jestem z Rawicza woj. Wielkopolskie i trochę jest kilometrów!Ostatnio próbowałem przy odpalaniu dać leciutko gazu i odpaliła znacznie wcześniej po praktycznie trzecim okręceniu rozrusznika! Wydaje mi sie że po tej wymianie rozrządu troszke bardziej zadymi,wcześniej praktycznie zero dymka puściła! jeden z gości do których zadzwoniłem powiedział że pompe trzeba ustawic nie komputerem tylko mechanicznie jakimś przyżądem którego on niema.

              Do dobrygrzeswawa: Nietwierdze że ci mechanicy są mądrzejsi! Tylko pisze co mi mówili!
              Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #32
                Na czujnik zegarowy ustawia sie rozrzad w starych dieslowskich kiblach (czyt. np. Kadett), w nowych silnikach ustawia sie to na komputer (po to on jest aby odczytywac dane) choc nie twierdze, ze na czujnik nie daloby sie ustawic bez uzycia komputera.

                Zeby rozwiac watpliwosci:
                wirnik w strone silnika przesuwa się by opóźnić , w strone chłodnicy aby przyspieszyć wtrysk.
                Tak ustawiamy w silnikach gdzie pompa wtryskowa jest nieruchoma.

                Zamieszczone przez bielinek
                jak jest opozniony kat to trzeba pompe przesunac blizej strony silnika, jak za wczesny to blizej chlodnicy.
                Tak ustawiamy w silnikach gdzie pompa jest ruchoma.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • bielinek
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 157

                  #33
                  OK

                  Nie żebym sie jakoś wybitnie czepiał Po prostu wiem jak sam to robię. Potem ktoś spróbuje według opisu i będzie miał pretensje, że nie wyszło. Akurat adaptacja kąta to fajna robótka tylko dobrze skalibrowany klucz dyn. trzeba mieć.

                  Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                  ________________________________________

                  Komentarz

                  • opiumek
                    Classic
                    • 2007
                    • 17

                    #34
                    Mam taki samo problem w AHF. Po wymianie rozrządu rozgrzany silnik trzeba kręcić i kręcić.
                    Znajomy elektryk powiedział mi że trzeba wgrać mapę wtrysków (jakoś tak, nie znam się na tym).
                    Ktoś powie ile to może kosztować ?? i gdzie w okolicach Rzeszowa mogę to zrobić ??
                    Pozdrawiam
                    Dawniej: Audi 80 B3 87'rok 1.8 JN + LPG Tomasetto
                    Teraz: Opel Astra G 2.0 DTL 98 r. 82 KM
                    Kiedyś jak ojcu się znudzi : Skoda Octavia 1.9 TDI AHF 110 KM 2000 r.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Zamieszczone przez julek666
                      Ostatnio próbowałem przy odpalaniu dać leciutko gazu i odpaliła znacznie wcześniej po praktycznie trzecim okręceniu rozrusznika!
                      A to byloby ciekawe, bo jesli nie masz pedalu gazu na linke, to mozesz wcisnac pedal do deski, a komputer do momentu jak auto nie odpali nie bedzie reagowal na jego ruchy. Tak to jest ustawione w fabryce.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • lukaszp1981
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 140
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez opiumek
                        i gdzie w okolicach Rzeszowa mogę to zrobić
                        Hoffman - Rzeszów, ul. Armii Krajowej.

                        Komentarz

                        • opiumek
                          Classic
                          • 2007
                          • 17

                          #37
                          Zamieszczone przez lukaszp1981
                          Zamieszczone przez opiumek
                          i gdzie w okolicach Rzeszowa mogę to zrobić
                          Hoffman - Rzeszów, ul. Armii Krajowej.
                          Z nimi nie chce mieć nic do czynienia. Auto było już u nich i stwierdzili ze pompa padła. Pojechałem w celu upewnienia się jeszcze do pompiarza w Stobiernej (nie wiem czy słyszałeś ale dość znany w Rzeszowie) i pompa okazała się sprawna - sprawdzana na profesjonalnej aparaturze. Hoffman to naciągacze !! chcieli mnie za regeneracje dobrej pompy skasować 1000 zł + robocizna !!
                          Dawniej: Audi 80 B3 87'rok 1.8 JN + LPG Tomasetto
                          Teraz: Opel Astra G 2.0 DTL 98 r. 82 KM
                          Kiedyś jak ojcu się znudzi : Skoda Octavia 1.9 TDI AHF 110 KM 2000 r.

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #38
                            Zamieszczone przez opiumek
                            Po wymianie rozrządu rozgrzany silnik trzeba kręcić i kręcić.
                            jeśli stało sie to bezpośrednio po wymianie rozrządu to podjedź gdzieś aby sprawdzić czy kąt wtrysku jest poprawnie ustawiony. "wgranie mapy wtrysku" to zmiana pewnych parametrów w sofcie i stosuje się ten zabieg wtedy gdy pompa niedomaga lub też motorownia jest niezbyt sprawna
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • julek666
                              Drive
                              • 2008
                              • 65

                              #39
                              dziwne ale byłem u kumpla ze szkoły który troch dłubie przy autach i stwierdził że to świece. Wykręcił je i okazało się że wszystkie cztery padły. Wymienił je i autko pali na dotyk, praktycznie nie ma różnicy czy ciepły,czy zimny. Powiedział że po prostu to zbieg okoliczności że padły akurat w tym czasie jak był wymieniany rozrząd. Mówił że mogła być spalona jedna lub dwie i szło większe napięcie na pozostałe i się spaliły.
                              Dzięki za wszystkie porady!
                              Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #40
                                Zamieszczone przez bielinek
                                Do dobrygrzeswawa: Jakie numery w etce mają scięte śruby? Ostatnio robiłem jeden rozzrz. to w aso chcieli mi sprzedac proste bo niby już nie mają tych zaostrzonych.
                                Sory, nie zauważyłem.
                                Nie mam pojęcia jakie numery mają w etce ponieważ jest tam tylko jeden numer tych śrub.
                                Te zakończone stożkiem trzeba wymieniać a te ścięte na płasko nie trzeba :idea:
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • lukaszp1981
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 140
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez opiumek
                                  Pojechałem w celu upewnienia się jeszcze do pompiarza w Stobiernej (nie wiem czy słyszałeś ale dość znany w Rzeszowie) i pompa okazała się sprawna - sprawdzana na profesjonalnej aparaturze. Hoffman to naciągacze !! chcieli mnie za regeneracje dobrej pompy skasować 1000 zł + robocizna !!
                                  Znam tego mechanika (Tracz), zna sie na rzeczy, chociaż jak miałem kiedyś mazde 323 DITD to mnie odprawił z kwitkiem, wtryski mi stukały wtedy.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...